Wednesday, February 9, 2011

...COrEtaN UnGgAS (episod 1)..

    Kemajuan yang melanda dunia  skrng membuat aku rasa semakin mengerti ape yang berlaku kat dunia ni. walau tak nampak nga mata kepala aku sndri, tapi banyak pkra yang aku perlu paham dan ambik ikhtibar,,,, walau hakikatnya berat tuk aku trima knyataan 2,,,.. adakah aku (seekor unggas) yg terlalu hanyut dengan permainan perasaan ku sehingga aku lupa tuk ambil tahu perkara yang semakin pergi mninggal kan diri ku????,,, mungkin sesuatu e2 pernah aku fkirkan dan terbayang  sblm ini  tapi aku sdikit pun aku tak menyangka yang ia akan berlaku dalm hidup aku.. Adakah ai btul2 akn mnjadi knyataan ???
arhhh,!!! tkutnya tuk aku fikirkan dan hdapi smua tu,,rasanya aku xkan ad lg kat dnia aku skrang ni klau ia btl brlaku kat diri aku..Akn  ku tinggalkn segalanya yang aku lalui ni nga hati yang pasrah n sedikit kecewa,...ape blh buat,, aku hnya unggas hina yang  mnumpang kasih dari pohon rimbun yang menjadi persinggahan smua unggas, tiada ape yang istimewa yang boleh pamerkan selain hanya mampu menanti penuh harapn agar si pohon rimbun menyedari kehadiranku supaya aku terus dapat curahkan segala masalah n berlindung dari segala bencana yang mendatang... bukan aku memaksa untuk diterima hanya sekadar ingin menumpang kasih bagi yang sudi. Adakah perlu aku berhijrah mencari kedamaian walau tanpa  persinggahan dimana-mana pohon?????apa gunanya aku dpt  tempat berlindung tapi tiada manfaat yang akn  ku dapat???.Hanya cacian dan hinaan yang ku terima,,
Tapi kata2 kawanku(juga unggas) tetap segar di ingatan ku,, "walau apapn blaku,, aku tetap kena pertahankan  hak aku walau ke titisan darah terakhir, jangan pergi sebelum kau menyelesaikankannya,"mungkin betul katanya, ini akan membuktikan betapa kita mengambil berat tentang masalah yang aku hadapi dan bukti tanggungjawab aku pada yang menanggung. Ranting kecil dihujung dahan adalah rumahku, tempat persinggahan ku,tidak akn ku benarkn orang lain membina impian dan singgahsana mereka walau hanya untuk sementara. aku perlu mempertahankannya setelah aku diterima menjadi penghuninya,,,, emmmmm.. mengantuk la pulak,, ln kli la aku smbung crta ni,..hahaha....

No comments:

Post a Comment