Thursday, October 27, 2011

Timbul selepas 10 bulan..


   Hampir setahun sudah aku tinggal kan blog ni,, ntah kenapa plak tiba2 har ini terdetik di hati ni nak cuba  buka blog aku ni.. bila buka je, terus  kepuasan  terasa d hati lantas terpahat senyuman di bibir, jari jemari menari tak sabar nak menaip , uhh Alhamdulillah syukur pada allah,, dapat juga aku meluahkan rasa hati ni yang selama ini terpandam,,  seronok juga bila jrg2 sekali buka blog  ni kn,, banyak benda yang aku tertingal dan tak tahu pasal bloger2 kat follower2 aku. Oppsss.. silap follower2 kwn2 aku.  Wahh bkn maen laju lagi korg smua berblog,,  ,,jelez plak aku tngok,, ape pun aku gmbra  sebab sekarang ni aku xde la busy sangat dengan kerja-kerja amal( assigment), tp banyak juga kerja  amal yang aku buat tu kna  buat balik sebab tak menepati kehendak bos (lecturer) … sebenarnya  aku  tak buka blog ni bukan sebab  xsempat ,, tapi sebab aku lupa password,, 2 yang buat aku lama mendiamkan diri dari bereblog,hehe…  tadi pun banyak kali aku cuba,  berbagai2  password aku cuba,, akhirnay dpat juga aku masuk ,,,  bila dah dapat password,,  cepat2 aku capai buku dan pen kat atas meja sebelah aku 2, semata-mata  seban nak salin password and email aku tu,,, ..
     Hari ni  rasa semangat sangat nak buka blog ni mungkin sebab aku dalam keadaan sdih…  aku rasa bersalah n segan sangt ngan seseorg  sebab sepatutnya aku datang  tmpat dia convo hara ni,, tp ad  sedikit masalah yang agak basar juga sebenarnya ,, iaitu masalah duit,,ntah kenapa la duit biasiswa JPA aku ni buat hal, blum masuk2 lagi tuk sem ni,, geram lak aku ngan diaorang  jpa ni,, aku dah la pokai sem ni,,, tapi, walau ape pun,, sbar jela, dah benda nak jadi,, nk  salahkan diaorg pm xboleh jugak,  bukannya aku sorang yang dia kena uruskan ,berpuluh2 ribu lagi pelajar yang dapat jpa, 2 baru yang dlm malaysia, xkira oversea lagi,, pening jugak la kepala akak n abang jpa 2 nk uruskan,, , xpelah,, dah tersurat tak dapat g tmpt dia convo nk buat macam mana,,,hanya skeping msej mohon maaf je la  yang  dapat aku anta sbagai  ganti dia aku sebabb tak dapat datang sana, sebenarnya aku dah rancang  nak g sana, tp tergendala la pulak,, mcm 2 la kita manusia, setiap yang kita rancang xsmua nya kita dapat….. aku dh srvey penjual  bunga kat uitm masa cnvo ni  tuk bagi kat dia hr ni,, baik punya koutin,,  sebab yang jual bunga 2 suami pada kawan aku masa blaja kat f6 dulu,,,, ,mybe dapat murah ckit la lau aku beli n jual nama isteri dia 2, sebab masa diaorg nk bertunag dulu,, aku la kehulu kehilir pergi cari bunga tuk letak atas sirih junjung sebagai hantaran diaorang,,,,tapi  masa 2 aku xbli juga sebab semua kedai yang  jaul bunga kat kelantaa tutup pada hari jmaat,,..
    Aku xberani nak cal n matak maaf dia, bukn sebab dai garang, selama aku b’couple,, dia tak pernah pm marah aku, ap lagi nak tengking n tinggikan suara ngan aku . Tapi aku mlu pd dia n segn sgt2 xdapat pergi pada hr yang sgt istimewa bagi dia,,,,harap dia ok je ngan tindakan aku 2,,, seharian hr ni aku rs xsenang hati,, mcm nak demam pun ada,, aku mmg slalu mcm ni,, kalau aku rs  aku ada buat org xpuas ati ngan aku, atau sakitkn hati orang,, aku plak yang rasa nak dman ,bila di fikirkn , pelik juga perangai aku ni,, mugkin  juga kelebihan bagi aku,,sebab perkara  tu jugak kut aku seboleh2nya xnk buat orang terasa ati nga aku,,,,biar aku yang sakit ati n tersinggung, sb aku ni jnis org yg bt xth je lau org skitkn ati aku,, bagi aku sakit ati 2 hanya layanan dan mainan perasaan kita je, selagi aku  xcedera n luka kat mana2 anggota badan,, aku xksh pon diorg nk bt apa kat aku,, setakat diaorg nk mrh n kutuk2 tu,  lantak diaorg la, aku bkn nya mati pom nga kata2 diorg 2,,,,,  apa la aku tngah merepek ni,, sedangkan aku tengah sedih ni… harap sngat si dia phm situasi aku sekarang ni,,,  Yang penting aku dh cuba merancang tuk hari ni,, tp tak menjadi pula,,,  aku ingat nk buat kejutan kat dia, myb juga aku yang clap , tuhan makbulkankata2 aku slma ni,, aku pernah cakap yang aku xnak datang  tempat dia convo sebab aku xnak tinggal kelas n busy pada hr khamis(hari ni),, apa yang berlaku pd hr ni mcm nak menganjing(peril)  aku je,, sedangkan klas hari ni cancel n esok tuk  kls stdio pula, studio master xde,,esok g stdio just krit n blik tido,, klau aku xg kls pom xpe, smlam lg la,, cuti hari depevali,, klau x, nikmatnya aku bercuti  selama 5 hari(termasuk hari sabtu dan ahad)… ape boleh buat, semuanya telah di atur dan dirancang oleh YANG MAHA ESA… terima je la dengan hati yang terbuka, mungkin ada hikmah di sebalik setiap kejadian yang kita lalui…
    Tenang ckit rasa ati ni bila dapat mnulis n luah kat dalam ni, walaupun ketenanagan hakiki adalah berbuat ibadat n membaca al-quran,.,,, skurang2nya xde la aku pendam sorang2 dan xtahu nak crta kat sape2,,, ad juga aku sebut dpan kwn2 yang aku sdih xdpt g s.alam  ni. tapi skdar sepatah dua je  la,, tak de la sampai aku nak membebel  dan mencarut2 macam ni,,,… patut la,, kwn2 aku  suka sgt berblog,, rupanya ad kepuasan maen benda ni….hehe

1 comment:

  1. sbb tu jgn lupe password blog..haha kalau x dah xboleh nak cite panjang lebar..ape2 pun jgn sedih2 la abglong..chill ok :)

    ReplyDelete